Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

CA - s mapou i bez mapy - v 5. A

  • Petra Diepoldová

Vloženo: 6. října

Platnost do: 31. srpna 2026

Zobrazeno: 43×

CA - s mapou i bez mapy - v 5. A

Dneska jsme s dětmi ukončili a odprezentovali závěrečné práce z center aktivit na téma - S MAPOU I BEZ MAPY.

Mapa byla pojítkem všech center - AJ - PČ, ČJ čtení, ČJ reportéři, M navigátoři.

Mapu děti tvořily, zakreslovaly, popisovaly, navigovaly podle ní, hledaly v ní, měřily z ní ....

angličtině spojené s pracovními činnostmi děti tvořily své vysněné město (budovy vyráběly z krabiček od čajů), vytvořily své město a anglicky dneska popisovaly své budovy, vedle čeho se nacházejí, jak vypadají, co ve městě vidíme.... Samy zjistily, že prezentace před ostatními v anglickém jazyce není vůbec jednoduchá a vyžaduje i respekt od ostatních.

Český jazyk měl dvě centra. V jednom centru je mapa zavedla až na Pražský hrad. Děti měly za úkol si zjistit základní informace o našem prezidentovi, zapsat do myšlenkové mapy. Představit si, že pan prezident přijede k nám do školy a předvést s ním rozhovor. Také velice náročný úkol, s kterým se velice statečně děti popraly yes.

V dalším centru je čekalo čtení. Postupnými úkoly se seznámily se známou knihou Město Ember, v které je děj knihy v podstatě postavený na hledání cesty a navigaci. Děti si zakreslovaly samy mapu k textu z knihy nebo naopak popisovaly cestu z mapy. Vyzkoušely si více možností. Opět nelehký úkol. Snad je kniha motivovala si jí přečíst. Mohou si jí půjčit v naší třídní knihovně.

Poslední centrum Matematiky a navigace byl ve znamení jednoduchého sčítání, odčítání, násobení. Tím získaly děti nadmořské výšky českých hor (kopců) a poskládaly z toho název známého městečka. Dále již pracovaly s mapou, qr kódy, mapami.com a dohledávaly správné odpovědi na otázky do křížovky. Šlo o závěrečné opakování ČR.

Centra si moc děti užily. Povedlo se i sebehodnocení, kde bylo vidět, že si již každé dítě postupně uvědomuje, v čem je silné, slabé, jaké má přednosti, jaké centrum ho většinou baví/nebaví, kde může pomáhat, kde naopak potřebuje pomoc ....

A to je myslím hlavní úkol.  Těšíme se na další centra.

Galerie

IMG_20250222_185130.jpgNadace_CEZ_Barva_negativ_RGB (1).pngasociacezs .pngNorway_grants@4x.pngTDZ_LOGO_K_POUZITI.pngMAP-logo-mail_mrk.gifeduzme-na-kutna-hora-logo.pngNPO (1).jpg

 

Evropské strukturální a investiční fondy, Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání 8B8582E5-4ED4-4611-AA1A-718B593D8448.jpeg feu.jpg

ZŠ Kutná Hora, Kamenná stezka 40Kamenná stezka 40284 01 Kutná Hora, kancelář: 327 512 229, 605 295 120
email: skola@zskamenka.cz, ID datové schránky: xqzav7k

 

 

Tento web využívá k poskytování služeb soubory cookies.

Více informací