Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!
Příběh naší školy
Vloženo: 16. února 2010
Zobrazeno: 40621×
V roce 2017
- 157 žáků a dalších 11 v přípravné třídě
- cca 30% žáků romských, k tomu značné procento dětí s SVP
- odchody dětí bez poruch, spádová turistika
- žádost zřizovateli o dofinancování, protože jsme měli málo žáků
Aktuální situace
- jsme nejmenší školou z celkem 4 ZŠ ve městě zřizovaných městem Kutná Hora
- aktuální počet žáků cca. 280
- kapacita 350 žáků
- 25% žáků s OMJ
- cca. 12% žáků romských
- cca. stejné množství žáků s jinými SVP
Jak k této změně došlo?
- Rodiče, kteří přišli za tehdejším ředitele Vítem Šnajdrem a kteří si pro své děti přáli trochu jinou výuku, než jim nabízely ostatní školy ve městě, konkrétně program Začít spolu.
- V roce 2018 jsme tedy s programem začali a zhruba v té době odešel pan ředitel na radnici a vedením školy byla pověřena současná ředitelka.
- Zřejmě opravdovým začátkem naší proměny bylo, když jsme si uvědomili, že naše situace je alarmující, že už nemůžeme přijímat další náročné děti.
- V té době k nám do regionu vstoupil Nadační fond Eduzměna a naše škola byla první, která s ní navázala spolupráci.
- Eduzměna ředitelce a zástupkyni z velké části zaplatila vzdělávací program Ředitel naživo - mohly nahlédnout i do jiných škol, což výrazně ovlivnilo jejich uvažování mj. o tom, kam s Kamenkou dál.
- Po náročném období Covidu jsme měli konečně čas na intenzivnější spolupráci s metodičkami programu Začít spolu, na základě monitoringu kvality ZaS, byla jmenována zástupkyně ředitelky pro program ZaS z řad učitelů, v létě byly 4 učitelky na LŠ ZaS, z toho právě zástupkyně na rozšiřujícím kurzu.
- Průběžně pracujeme s pedagogickým sborem - daly jsme impulz k utvoření vize, stanovily jsme v souvislosti s tím plán DVPP, zavedli jsme plánovací a vyhodnocovací rozhovory se zaměstnanci, na čtvrteční odpoledne jsme stanovili čas, kdy se odehrávají schůzky, sdílení, práce se sborem.
- Využíváme nabídky inspirativních návštěv ve školách - od Eduzměny nebo v rámci Ředitele naživo, některé návštěvy jsme si zařídili sami.
- Prostřednictvím dotazníků - nejdřív od ŘnŽ, teď od Eduzměny a i vlastních - průběžně získáváme ZV a vyhodnocujeme, co a jak dál.
- Letos konečně spatřil světlo světa i Plán rozvoje školy.