Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!
BŘEZNOVÝ PROJEKTOVÝ DEN v 6. B
Vloženo: 23. března
Platnost do: 31. srpna 2025
Zobrazeno: 581×
V březnu jsme využili pro projektový den téma vody na Světový den vody 22. března.
Cílem bylo propojit dané téma s českým jazykem, se zeměpisem, s fyzikou a výtvarnou výchovou. A hlavně navodit povědomí o významu vody, jak můžeme zdroje chránit, jak i jedinec může pomoci neznečišťovat a chránit naši pitnou vodu. že mít dostatek pitné vody není samozřejmostí.
V centru fyziky se děti setkaly se situací, že voda nám může někdy naopak způsobit materiální škody, ale i ztráty na životech. Jako starostové obce v online hře plánovaly svá protipovodňová opatření a spravovaly obecní rozpočet a plánovaly nejefektivnější řešení, jak obec ochránit před "velkou vodou" a zároveň nezadlužit obec. Děti byly nadšené a znovu a znovu spouštěly hru a kombinovaly nabízené možnosti.
V centru fyziky si děti nastudovaly druhy vod, kde vodu najdeme, k čemu se využívá a vytvořily jednoduchý informační plakát, který na poslední hodině odprezentovaly.
Centrum výtvarné výchovy bylo zábavné a kreativní. Tvořily "iluzi" vody a podvodní svět. Práce jsou v galerii.
Poslední centrum českého jazyka nás vedlo k opačnému zamyšlení nad vodou- že vody není dostatek.. Děti měly k dispozici oceňovanou knihu norské spisovatelky Strážkyni pramene. Pracovaly s ukázkami z tohoto dystopického literárního díla, použily novou metodu RWCT Výpověď očitého svědka, kdy se měly zamyslet, co se stane se společností, když bude mít velice omezený přísun vody PŘED a PO čtení textu.
K reflexi byla použita další metoda, jak přiblížit dětem moderní poezii a vytvořily si z jedné stránky z knihy BLACKOUT poezii.
Moc a moc děkuji za spolupráci kolegyni Věře Krulišové za centrum Z/F a Jakubovi Obrazovi za centrum VV.
Doufám, že to byl velice inspirativní, zábavný a poučný den.
A těšíme se na další dubnový projektový den!