Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!
Ukázková lekce hodiny Feuersteinova instrumentálního obohacování
Vloženo: 12. září 2022 v 20:10
Platnost do: 1. října 2032 v 23:59
Ukázková lekce hodiny Feuersteinova instrumentálního obohacování přilákala v pondělí 12. září děti i rodiče. Od 26. září se rozjíždí na Kamence nový kroužek pro děti 3.-9. ročníků
Jak dokážeme vyčíst ze zadání informace, jak si umíme definovat problém a nastavit cestu k řešení? Dokážeme o svém přemýšlení vhodně a přesně mluvit a dovedeme ovládnout svou zbrklost a impulzivitu? Metoda, která akceleruje naše myšlení, zvyšuje efektivitu učení, učí pracovat s chybou, přináší radost a klid do naší práce, má motto: "Nechte mě chvilku..., já si to rozmyslím." První lekci navštívilo 5 dětí a jeden tatínek. V úvodu hodiny byli účastníci vedeni otázkami o souhvězdích a orientaci v prostoru nebo o tom, jak jim je, když (ne)dostanou dostatek času na odpověď. Následovala samostatná práce s prvním stranou instrumentu Uspořádání bodů. Lekci jsme zakončili společnou reflexí. Komu se vyplatila jaká strategie? Kde se naše řešení potkávají a kde rozcházejí a proč? Jsou všechny naše objevené trojúhelníky rovnoramenné s pravým úhlem? Hodina utekla tak rychle, až jsme se divili. Pokračujeme v pondělí 26. září od 14:20 do 15:05 v učebně č. 314. Pokud váháte, je to ideální čas pro začátek. Pozdější nástup do „rozjetého vlaku“ by vyžadoval absolvování první lekce v mimořádném čase. Lekce není vhodné vynechávat a přeskakovat. Při práci s Feuersteinovou metodou je kladen důraz na rozvíjení řeči. Řeč je nástrojem každé intelektuální činnosti. Řeč je důležitá na všech třech úrovních mentální činnosti. Jedinec řečí kontroluje a upřesňuje informace, které dostává. Musí umět vyjádřit řečí každý myšlenkový pochod, každou strategii, kterou používá. Pomocí řeči určitou informaci ale i strategii zvnitřní, to znamená, že si ji osvojí natolik, že ji používá i za jiných okolností. Konečně musí umět adekvátně a přesně odpovědět na danou otázku nebo vyřešit daný úkol. Systematicky se proto pěstuje nejen slovní zásoba, ale i obsahově i formálně přesné vyjadřování. (zdroj: http://www.ucime-se-ucit.cz/o-metode/)