Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!
I pedagogický sbor se stále učí...
Vloženo: 3. února v 10:02
Platnost do: 28. února 2030 v 23:59
Ve čtvrtek 1. 2. se aula naší školy proměnila v třídu, ve které usedlo 34 paní učitelek, asistentek, vychovatelek, pánů učitelů, aby společně strávili den plný učení.
Tématem dne bylo zavádění systému PBIS, což je systém podpory pozitivního chování. S průvodkyní Zuzanou Sedláčkovou jsme si nastavili jasný cíl:
= dozvědět se, co je to “to PBIS” a jak nám pomůže ve zvládání náročného chování žáků.
V úvodní části - evokace - jsme si popsali neurosekvenční model (fungování mozku). Zároveň nám informace posloužily jako připomínka školení z přípravného týdne na začátku školního roku.
V prostřední části školení - učení - jsme debatovali a vybírali hodnoty, které ve sboru sdílíme. Na těchto hodnotách pak budeme stavět jednotlivá pravidla a následné kroky k jejich osvojení.
Na závěr školení - reflexe - jsme si shrnuli, co si odnášíme z dnešního dne a zda se naše očekávání naplnila.
Úkoly pro přîště, které nás v rámci implementace PBIS ještě čekají, jsou jasné:
- druhý vzdělávací den sboru připadne na 27.3.2024
- sjednotíme přístupy a očekávání vůči žákům (týkající se jejich chování)
- tato očekávání zformulujeme a vizualizujeme
- sjednotíme se v přístupu k chování nežádoucímu
Tento proces zavádění principů PBIS bude trvat zřejmě několik let, my ale věříme, že dlouhodobá systematická práce s tímto systémem nám přinese své ovoce.
Z dotazníku, který následně rozeslala paní ředitelka jako podklad ke zpětné vazbě k tomuto školení, vybíráme několik anonymních odpovědí:
Jak nám PBIS pomůže ve zvládání náročného chování žáků?
V prevenci - když dokážeme respektovat základní potřeby dětí, příp. je i předjímat, ubude nám náročných situací.
Jak se do takového dítěte vcítit s přemýšlet,co ho k takovému chování vede.
Zaměříme se na chování žáků, které je žádoucí.
Ukážou nám možnosti řešení a předcházení situacím.
Co sis ze čtvrtečního semináře odnesl/a?
Mile mě překvapily hodnoty - že jsme se na několika z nich shodli ve velkém počtu. Tipy na aktivizaci dětí během výuky (budu aplikovat i na sebe) :-); větší strukturu ve svých znalostech, co vlastně PBIS přístup obnáší.
Některé zajímavé statistické údaje, jinak žadné výrazné novinky, pocit sounáležitosti s kolektivem spolupracovníků.
Zopakoval jsem si důležitost mimovolních mechanismů na učební proces a omezenost užívání jazyka v učebních procesech.
Tento seminář mi připomněl spoustu užitečných informací ohledně fungování mozku a lidských reakci. Dal mi inspiraci do hodin, jak pracovat s pravidly. A také mi ukázala, že máme podobné názory, hodnoty.
Hodnoty, které ve sboru sdílíme. Představu o tom, jak těžká práce při naformulování očekávaného chování to bude.